12:00 | 12 مايو 2017
رئيس مجلس الإدارة
الإشراف العام
محمد عشماوي
رئيس التحرير
منى الطراوي

لقاء الخميسي توجه رساله للسفارة المصرية بالكويت.

2020/05/29 10:09 PM | المشاهدات: 948


لقاء الخميسي توجه رساله للسفارة المصرية بالكويت.
شيماء محمد

نشرت الفنانة "لقاء الخميسي" فيديو لها عبر خاصية الاستوري علي إنستجرام تطلب فيه إلقاء القبض علي "ريم الشمري"  قائله "صباح الخير.. كل سنة وانتو طيبين والعيد عدى خلاص.... عايزة أتكلم في موضوع مهم جدا.... رسالة لأصدقائي اللي بحبهم وبحترمهم جدا في الكويت.... رسالة لزمايلي الكويتة الممثلين ورسالة لاساتذاتنا الكويتة اللي اتعلمنا منهم واحنا صغيرين.... رسالة لقاء الخميسي ممثلة... الحقيقة إن الشعب المصري شعب عظيم وعريق وإن مصر عريقة وأم الدنيا ولما قدماء المصريين كانو بيبنو مصر ما كانش في حد علي الأرض في أهمية مصر غير الحضارات المختلفة التانية المهمة جدا وكلنا عارفينها.... الحقيقة صعب أوي  كل شوية الفترة اللي فاتت نشوف فيديو من حد  من الكويت من بلد الأحبة وأصدقائنا يطلع يشتم في المصريين اللي شغالين في الكويت ويقول عليهم عبيد ومش هيشاركونا في الوطن ويقول عليهم جايين يخدمو دي شغلانة عادية والشغل عمرو ما كان عيب". 

إقرأ أيضا: زواج غادة عبدالرازق

وأضافت قائله "عامل النظافة اللي في الشارع بيخدمنا خدمة كبيرة جدا وعلينا إن إحنا نحترمه لأنه بيشيل بواقي الأشياء في البيوت وبينضفلنا الشوارع إذن هو عامل نظافة يحترم ويتشال علي الرأس.... والحقيقة إن محدش اختار حياته ومحدش اختار  إمكانياته ومحدش إختار أهله أو وضعه الاجتماعي أول متولد.... فعيب أوي أوي يصدر من ناس في دولة زي الكويت كلام زي دة.... والدولة ساكته لازم السفارة المصرية تتدخل وتجيب الست دي وتحاسبها.... وأعتقد إن الحكومة الكويتية لازم تساعد السفارة المصرية علي إن أي حد يهين أي شخص من المصريين يتحاسب لانه عيب". 

إقرأأيضا: يسرا اللوزي أم البنات

من جانب آخر ظهرت لقاء كضيفة شرف في مسلسل "سكر زيادة" الذي عرض رمضان الماضي ٢٠٢٠ من بطولة "نادية الجندي، نبيله عبيد، سميحة أيوب، هاله فاخر، مي الغيطي، مصطفى أبو سريع، وعدد آخر أعمال من الفنانين"، تاليف" أمين جمال"، إخراج "وائل إحسان".

إقرأ أيضا:هنادي مهني تتصدر غلاف مجلة شهيرة