12:00 | 12 مايو 2017
رئيس مجلس الإدارة
الإشراف العام
محمد عشماوي
رئيس التحرير
منى الطراوي

خالد الصاوي: لم أندم على دوري في عمارة يعقوبيان

2022/12/05 09:42 PM | المشاهدات: 346


خالد الصاوي: لم أندم على دوري في عمارة يعقوبيان
نانسي طاهر

 

قدم النجم خالد الصاوي توضيحًا لتصريحات سابقة حول دوره في فيلم "عمارة يعقوبيان" مع النجم عادل إمام وأنه كان سيرفض تقديمه لو عرض عليه الآن مؤكدًا أن التصريح السابق لا يعني شعوره بالندم على هذا الدور لافتًا أن مشواره الفني قام على المشاركة ببطولة أفلام عمارة يعقوبيان والفيل الأزرق والجزيرة.

 

 

 

اقرأ أيضًا/دينا الشربيني: ممكن أحب من أول نظرة بس الراجل لازم يبقى "لذيذ

 

وأضاف "الصاوي" في لقائه مع برنامج "سؤال مباشر" على قناة العربية:أنا مش ندمان على أي دور عملته مهما كان حجم الدور ومهما كان الفيلم وخصوصًا أفلام مثل عمارة يعقوبيان، الفيل الأزرق، الجزيرة، وهذه الأفلام عملت لي خطوات كبيرة في حياتي وتمثل الأعمدة اللي بنيت عليها مشواري الفني" وواصل قائلًا: ما قلته أن لو اتعرض عليا الدور في الوقت الحالي مش هعمله لأنه دور انتحاري تقوم به وأنت اسمك مكتوب بالرصاص وخاصة دوري في عمارة يعقوبيان".

 

 

اقرأ أيضًا/شاكيرا تنفي ارتباطها بمدربها الخاص

 

وتابع "خالد" قائلًا: لكن لو عملته دلوقتي وأنا عندي جمهور وإحنا في المجتمع ده فأنا عملت الدور وأنا عندي 40 سنة وكان عندي استبياع وهل معقول أنهم هيفتكروني كده؟ فعملته بس بالتأكيد مش هعمله دلوقتي ولو فيه ممثل قال أنه مش عامل دور عشان بناته فهو صح ومعذور وأنا مكنش عندي بنات ولا متزوج وقتها ولو عرض عليا الفيل الازرق دلوقتي مش هعمله لأن في أدوار تتعمل مرة واحدة فقط.